Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Announcements
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 7 No 2 (2020)
31 July 2020
Published:
2020-07-31
Makaleler / Articles
The development and construction of teacher professional identity and beliefs towards teaching
Nesrin Oruc Erturk
169-179
FULL TEXT PDF
Middle School Students’ Engagement in Mathematics
Yasemin Deringöl
180-188
FULL TEXT PDF
Sınıf Öğretmenlerinin Kapsayıcı-bütünleyici Eğitime Yönelik Değerlendirmelerinin Sosyal Alan Teorisiyle İncelenmesi: Türkiye-Almanya Karşılaştırması
Melike Acar
189-199
FULL TEXT PDF
The Implementation of Six Thinking Hats Technique in Teaching Socioscientific Issues and the Analysis of its Effect on Certain Variables
Özlem Sadi, Miyase GÜLCÜ
200-211
FULL TEXT PDF
Etkinlik Temelli Astronomi Öğretiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tutumlarına ve Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerine Etkisi
Duygu METİN PETEN
212-226
FULL TEXT PDF
Metaphorical Perceptions Of Primary Education Students Whose Mother Tongues Are Not Turkish On Turkish Language
Fatih Mehmet Ciğerci
227-237
FULL TEXT PDF
Investigation of Variables Predicting Response Time in PISA Mathematics Items
Semirhan Gökçe, Asst. Prof. Dr., Arzu Aydoğan Yenmez, Assoc. Prof. Dr.
238-249
FULL TEXT PDF
Pre-service Middle Grade Mathematics Teachers’ Ability to Notice: The Case of Fractions
Zulfiye Zeybek Simsek
250-266
FULL TEXT PDF
The effects of terrorism on education from the educators’ perspective: A qualitative study
Sadegül Akbaba Altun, Olcay Ekinci
267-283
FULL TEXT PDF
Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminde Oyuncak Alanında Gerçekleştirilmiş Lisansüstü Tez Çalışmalarının İncelenmesi
Ebru Hasibe Tanju Aslışen, Binnur Yıldırım Hacıibrahimoğlu
284-299
FULL TEXT PDF
The Investigation of science teachers' attitudes towards astronomy according to some demographic variables
Saadet Deniz Korkmaz, Selda Topal, Fatih Çemrek
300-312
FULL TEXT PDF
Okullarda Kolektif Sorumluluğun Anlam ve Doğası
Ferudun Sezgin, Mehtap Nailloğlu Kaymak, Emine Doğan
313-327
FULL TEXT PDF
Yabancı Öğrencilerin Türkçe Söyleyiş Akıcılıklarına İlişkin Algılarını Etkileyen Etmenler
Hakan ÜLPER
328-338
FULL TEXT PDF
Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konular Hakkındaki Görüş ve Tutumları ile Dünya Vatandaşlığına Dair Değer Yargılarının İncelenmesi
Fikret Türksever, Dilek Karışan, Ayse Yenilmez Türkoğlu
339-354
FULL TEXT PDF
Investigating parents’ perspective on environmental issues: What do they know and do to being a role model for their children?
Elif Buldu
355-362
FULL TEXT PDF
Ortaöğretime Geçiş Sınavları Matematik Sorularının Matematiksel Yeterlikler Açısından İncelenmesi
Servet Merve Kırnap Dönmez, Yüksel Dede
363-374
FULL TEXT PDF
İlkokullarda Yetiştirme Programı Hakkında Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
Burak Cesur, Alper Yetkiner
375-392
FULL TEXT PDF
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile ilgili Tezlerin Sistematik Analizi
Murat Gezer, Levent Durdu
393-408
FULL TEXT PDF
Öğretmenlerin Mesleki Kimlik Algıları ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
Ceyhun Kavrayıcı, Esmahan Ağaoglu
409-427
FULL TEXT PDF
Preservice Early Childhood Education Teachers’ Mathematics Teaching Efficacy Beliefs and Mathematics Anxieties
Okan Arslan, Deniz Mehmetlioğlu Demirkıran
428-438
FULL TEXT PDF
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımının Sağlanması için Bilgi İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Whatsapp Uygulaması Örneği
cahit erdem, Fatma Avcı
439-452
FULL TEXT PDF
ISSN 2148-3485 - Print
ISSN 2148-3272 - Online
http://buje.baskent.edu.tr
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission