Öğretmenlerin Mesleki Kimlik Algıları ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin öğretmen kimliği ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle desenlenmiştir. Araştrımada olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden oranlı tabaka örnekleme kullanılmıştır. Eskişehir’in Tepebaşı merkez ilçesinde 2017-2018 yılında görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştrımada veriler Öğretmen Kimliği Ölçeği (ÖKÖ), Öğretmen Kimliğini Etkileyen Etmenler Ölçeği(ÖKEEÖ) ve Örgütsel Bağlılık Ölçeği (ÖB) ile toplanmış, verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 paket programları kullanılmıştır. Verilerin anlizinde standart sapma, aritmetik ortalama ve koralsayon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretmenlerin mesleki kimlik algıları yüksek, kişsel kimlik algılarının orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin uyum bağlılığı düşük, özdeşleşme bağlılığı orta düzeyde ve içselleştirme bağlılığı ise yüksek düzeydedir. Öğretmenlerin öğretmen kimliği algıları ve öğretmen kimliğini etkileyen etmenlere yönelik görüşleri ile örgütsel bağlılıkları arasında orta düzeyde pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.