Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Announcements
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 2 No 2 (2015)
31 July 2015
Published:
2015-07-31
Makaleler / Articles
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri
Abdullah Çağrı Biber, Abdulkadir Tuna
131-140
FULL TEXT PDF
How Translation-Interpretation Students Process Cultural Texts: A Think-Aloud Protocol Analysis
Kutay Uzun
141-150
FULL TEXT PDF
Teacher Performance Assessment: A Necessary Evil or an Indispensable Asset? The Portuguese Experience
José Reis Jorge
151-162
FULL TEXT PDF
The Purposes of the 1st, 2nd, 3rd Grade Teachers to Determine Their Students’ Multiple Intelligences Profiles
Nida Temiz
163-175
FULL TEXT PDF
Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri
Sadegül Akbaba Altun, Ümmühan Avcı Yücel, Esin Ergün
176-187
FULL TEXT PDF
Students with Emotional and Behavior Disorders: A Review of Mathematics Interventions with a Focus on Subtraction
Angela Christine Fain, Peggy A. Gallagher, Kathryn Heller
188-201
FULL TEXT PDF
A Case Study on Preservice Teachers’ Study Strategies
Melek Çakmak
202-209
FULL TEXT PDF
Use of Articulatory Pictures and Object Pictures in Phonemic Awareness Instruction
Türkan Öcal
210-218
FULL TEXT PDF
Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Bilgi Paylaşma Davranışı Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ümmühan Avcı Yücel, Esin Ergün
219-228
FULL TEXT PDF
Özdüzenlemenin Dikkat Kontrolü Boyutu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması
Yasemin Demiraslan Çevik, Tülin Haşlaman, Filiz Kuşkaya Mumcu, Şahin Gökçearslan
229-238
FULL TEXT PDF
ISSN 2148-3485 - Print
ISSN 2148-3272 - Online
http://buje.baskent.edu.tr
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission