Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri

  • Abdullah Çağrı Biber Kastamonu University
  • Abdulkadir Tuna Kastamonu University

Abstract

Bu çalışmada, pedagojik formasyon eğitimi alan matematik bölümü mezunu öğretmen adaylarının program içinde yer alan “Öğretmenlik Uygulaması” dersine yönelik görüşlerinin incelemesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni uygulanarak yürütülen bu çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında pedagojik formasyon programında öğrenim gören 13 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların pedagojik formasyon eğitimi kapsamındaki “Öğretmenlik Uygulaması” dersine yönelik düşüncelerinin olumlu yönde olduğu sonucuna varılmıştır. Ancak katılımcıların büyük bölümü dersin eksik yönlerinin olduğunu vurgulayarak daha da verimli hale getirilebileceğini belirtmişlerdir.

Published
2015-07-31
How to Cite
BIBER, Abdullah Çağrı; TUNA, Abdulkadir. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 2, p. 131-140, july 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/31>. Date accessed: 26 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles