Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri

  • Sadegül Akbaba Altun Başkent University
  • Ümmühan Avcı Yücel Başkent University
  • Esin Ergün Karabük University

Abstract

Tüm dünyadaki gelişmelere paralel olarak, Türkiye'de çağdaş öğretim teknolojileri kullanarak daha etkin ve zengin öğrenme yaklaşımları oluşturmak için önemli çabalar sarf edilmektedir. Bu bağlamda, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve okullarda teknolojiyi geliştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından FATİH Projesi başlatılmıştır. Pilot çalışmalar 52 okulda (okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim) uygulanmaktadır; Proje kapsamında 12800 tablet bilgisayarlar öğrencilere ve öğretmenlere dağıtılmıştır. Çok sayıda öğretmen ve öğrenciyi ilgilendiren projenin ülkeye yayılmasından önce, tablet bilgisayarlar hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemenin PC’lerin yaygınlaştırılması öncesinde alana katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Bu nedenle, bu çalışmada üç farklı şehirden ilkokul öğretmenlerinin görüşleri açık uçlu sorular sorularak alınmıştır. Tüm öğretmenlerin tablet bilgisayarların avantajları ve dezavantajları konusunda benzer görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlere herhangi bir bilgilendirme toplantısı yapılmadığından, öğretmenlerin projeye ilişkin kapsamlı bir görüşe sahip olmadıkları görülmüştür.

Published
2015-07-31
How to Cite
AKBABA ALTUN, Sadegül; AVCI YÜCEL, Ümmühan; ERGÜN, Esin. Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 2, p. 176-187, july 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/43>. Date accessed: 20 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles