Göç ve Çeşitlilik: KKTC’ye Göçle Gelen Lise Öğrencilerinin Uyumuna Yönelik Bir Durum Saptama Çalışması
Abstract
KKTC’de farklı ülkeden göçle gelen çok sayıda öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrenciler uyumlarını etkileyen pek çok akademik ve sosyal sorunla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, göçle gelen öğrencilerin uyum sağlamasına yönelik program önerilerinde bulunmak amacıyla göçle gelen lise öğrencilerinin KKTC yaşam şekline ve kültürüne uyum durumlarını saptamak ve uyum durumlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni olan durum çalışması yöntemi ile lise öğrencileri, öğretmenler, okul yöneticileri, bakanlık üst düzey yöneticileri ve siyasetçiler olmak üzere 87 kişiyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğrencilerin KKTC yaşam ve kültürüne uyumuve uyuma yönelik yürütülen çalışmalar kategorileri altında paylaşılmıştır. Bulgulara göre, KKTC’ye geliş yaşı, yaşam şekli ve sosyoekonomik durum, ailenin uyum durumu, sosyal ilişkiler ve dil becerileri öğrencilerin uyumunu etkileyen değişkenler olarak kodlanmıştır. Türkiye’den gelen öğrencilerin yaşadıkları uyum sorununun yaşam koşulları ve sosyoekonomik durumdan, içinde bulundukları sosyal ilişkilerin yapısından kaynaklandığı; üçüncü ülkelerden gelen öğrencilerin yaşadıkları en önemli uyum sorununun kaynağının dil bariyeri olduğu bulgularına ulaşılmıştır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.