Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Announcements
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 1 No 2 (2014)
31 July 2014
Published:
2014-07-31
İkinci Sayıya Başlarken / On the Second Issue
On the second issue of BUJE
Şeref Mirasyedioğlu
Download PDF
Makaleler / Articles
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Felsefesi Dersine İlişkin Görüşleri
Tuba Kaplan, Ahmet Işık, Ferhat Öztürk
1-9
Full Text PDF
Anxiety and Self-efficacy in Foreign Language Writing: The Case in Turkey
Gökhan Öztürk, Deniz Saydam
10-21
Full Text PDF
E-Öğrenme için Hazırbulunuşluk Öz Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Filiz Kalelioğlu, Meltem Huri Baturay
22-30
Full Text PDF
4- 7 Yaş Arası Türk Çocuklarında Sözdizimini Anlama Becerileri
Gözde Akoğlu
31-42
Full Text PDF
Eğitim Fakülteleri Öğretim Elemanlarının Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişim Gereksinimlerine Yönelik Görüşleri
Arzu Tanrıverdi Kış, Ayşe Dolunay Sarıca, Ayşe Gönül Akçamete
43-53
Full Text PDF
4+4+4 Eğitim Sisteminde Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Zorluklar
Tuğba Boz, Ali Yıldırım
54-65
Full Text PDF
Yüksek Lisans Eğitiminde Hizmet Kalitesi Bağlamında Görme Engelli Bir Öğrencinin Öğrenme Yaşantılarının İncelenmesi
Şüheda Güray
66-73
Full Text PDF
Preference of Communication Modality in Blended Learning Environment
Halil Ersoy, Muhammet Yaşar Özden
74-90
Full Text PDF
Grandparents Raising Grandchildren: A Review with Implications for Grandparents Raising Grandchildren with Disabilities
Karen M v, Peggy Gallaghera
91-106
Full Text PDF
Adaptation Studies and the Australian National Curriculum
Giselle Bastin
115-117
Full Text PDF
İlköğretim Birinci Sınıf Türk Öğrencilerinde Sayma İlkelerinin Gelişimi
Sinan Olkun, Esra Çelik, Melike Tural Sönmez
115-125
Full Text PDF
Transdisciplinarity, Self-Help and the Creation of Learning Communities
Laurence Raw
126-134
Full Text PDF
Turkish Teachers’ Beliefs and Attitudes about Teaching and Their Pedagogical Practices: An Analysis Based-on the Outcomes of the Teaching and Learning International Survey (TALIS)
Şener Büyüköztürk, Sadegül Akbaba Altun, Deniz Deryakulu
135-142
Full Text PDF
ISSN 2148-3485 - Print
ISSN 2148-3272 - Online
http://buje.baskent.edu.tr
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission