Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Announcements
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 1 No 1 (2014)
31 January 2014
Published:
2014-01-31
Yayına Başlarken / On the First Issue
Yayına Başlarken / On the First Issue of BUJE
Şeref Mirasyedioğlu
Download PDF
Makaleler / Articles
Kişilik Özelliklerinin Erteleme Davranışını Yordayıcılığı
Türkan Doğan, Ayşan Kürüm, Mine Kazak
1-8
Full Text PDF
An Overview of Developmental Screening: Implications For Practice
Serra Acar, Sarah Hansen, Jill Dolata, Chieh-Yu Chen
9-18
Full Text PDF
Türk Edebiyatı Dersinde Okuma Becerisini Geliştirme Görevi: Beklentiler, Sınırlar, Öneriler
Ümmühan Bilgin Topçu
19-26
Full Text PDF
A Study of Two English Language Coursebooks in Turkey: Focus on Multiple Intelligences
Arda Arıkan, Elif Soydan, Özlem İşler
27-33
Full Text PDF
Ergenler İçin Ders Çalışmaya Motive Olma Ölçeğinin Geliştirilmesi
Ali Eryılmaz, Leyla Ercan
34-40
Full Text PDF
Using Short Stories in ELT/EFL Classes
Senem Üstün Kaya
41-47
Full Text PDF
The Effects of Implicit, Explicit and Blended Vocabulary Instruction on the Fourth Graders’ Achievement
Meryem Özge Akel Oğuz, Feryal Çubukçu
48-54
Full Text PDF
Matematik Alanında İspat Yapma Süreci Üzerine Yapılmış Bazı Araştırmalardan Bir Derleme
Burçin Gökkurt, Demet Deniz, Levent Akgün, Yasin Soylu
55-63
Full Text PDF
Learner Autonomy and Concordancers
Nuray Alagözlü
64-71
Full Text PDF
Türkçe Ders Kitaplarındaki Dilbilgisi Kazanımlarının ve Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
Duygu Eroğlu, Tülay Sarar Kuzu
72-80
Full Text PDF
Mathematics for Young Children: A Review of the Literature with Implications for Children with Disabilities
Katherine B. Green, Peggy A. Gallagher
81-92
Full Text PDF
Dilbilim Eğitimi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi Öğrenimine ve Öğretimine İlişkin Görüşleri
Dilek Peçenek
93-111
Full Text PDF
A "Lost" Youth Generation? Reflections from a Community Assessment Study in Italy
Elvira Cicognani
112-122
Full Text PDF
The Social Construction of Mathematical Continuity: A Socioepistemological Approach
Eddie Aparicio-Landa, Ricardo Cantoral
123-135
Full Text PDF
ISSN 2148-3485 - Print
ISSN 2148-3272 - Online
http://buje.baskent.edu.tr
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission