Matematik Alanında İspat Yapma Süreci Üzerine Yapılmış Bazı Araştırmalardan Bir Derleme

  • Burçin Gökkurt Atatürk Üniversitesi
  • Demet Deniz Ağrı ibrahim Çeçen Üniversitesi
  • Levent Akgün Atatürk Üniversitesi
  • Yasin Soylu Atatürk Üniversitesi

Abstract

Bu araştırmada, matematik eğitimcilerinin, öğretmenlerin, öğretmen adaylarının, üniversite ve ortaöğretim öğrencilerinin ispata yönelik görüşleri, ispat yapabilme düzeyleri, ispat yapma sürecinde yaşadıkları zorlukları, ispat yapmada kullandıkları yöntemleri, stratejileri, yaklaşımları, ispat çeşitleri, ispatın matematik eğitimindeki rolü ve ispatla ilgili süreçler üzerine yapılmış olan araştırmalardan bazılarının derlenmesine çalışılmıştır. Araştırma sonunda, incelenen çalışmaların daha çok öğrencilerin ve öğretmen adaylarının ispat yapma sürecine odaklanıldığı görülmüştür. Oysa öğretmenlerin ispata yönelik görüşlerinin, algılarının, ispat yapma sürecinde kullandıkları yöntemlerin, stratejilerin, yaklaşımların ve ispat yapma becerilerinin bilinmesi önem taşımaktadır. Bu nedenle, ileride bu konuda çalışma yapacak olan araştırmacılara, öğretmenlerin ispat yapma düzeyleri, ispat yapma sırasında kullandıkları yöntemler, stratejiler, yaklaşımlar ve bu konudaki algı ve görüşleri üzerine çalışmalar yapmaları önerilebilir.

Published
2017-10-12
How to Cite
GÖKKURT, Burçin et al. Matematik Alanında İspat Yapma Süreci Üzerine Yapılmış Bazı Araştırmalardan Bir Derleme. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 55-63, oct. 2017. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/10>. Date accessed: 25 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles