Dilbilim Eğitimi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi Öğrenimine ve Öğretimine İlişkin Görüşleri
Abstract
Bu çalışmada dilbilim eğitimi alan öğrencilerin dilbilgisi öğrenimi ve öğretimiyle ilgili görüş ve düşüncelerini betimlemek amacı güdülmüştür. Bu amaç doğrultusunda, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dilbilim Bölümünde eğitim alan 200 öğrencinin katılımı ile bir tarama çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri açık uçlu ve kapalı uçlu soruların yer aldığı bir sormaca ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi ile katılımcıların dilbilgisi bilişleri, dilbilgisi öğrenimi konusundaki eğilimleri ve yabancı dil öğretimi sürecinde dilbilgisinin rolüne ilişkin değerlendirmeleri bir araya getirilerek bütünsel bir betimleme çerçevesi oluşturulmuştur. Katılımcıların bildirimlerinden, dilbilgisi öğreniminin dilsel doğruluk, üretim ve kullanım için bir gereklilik olduğu görüşlerinin öne çıktığı görülmektedir. Katılımcılar, iletişim ve etkileşim bağlamına yerleştirilmiş bir öğretim çerçevesinde dilbilgisi öğrenmeyi istediklerini bildirmişlerdir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.