Dilbilim Eğitimi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi Öğrenimine ve Öğretimine İlişkin Görüşleri

  • Dilek Peçenek Ankara Universitesi

Abstract

Bu çalışmada dilbilim eğitimi alan öğrencilerin dilbilgisi öğrenimi ve öğretimiyle ilgili görüş ve düşüncelerini betimlemek amacı güdülmüştür. Bu amaç doğrultusunda, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dilbilim Bölümünde eğitim alan 200 öğrencinin katılımı ile bir tarama çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri açık uçlu ve kapalı uçlu soruların yer aldığı bir sormaca ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi ile katılımcıların dilbilgisi bilişleri, dilbilgisi öğrenimi konusundaki eğilimleri ve yabancı dil öğretimi sürecinde dilbilgisinin rolüne ilişkin değerlendirmeleri bir araya getirilerek bütünsel bir betimleme çerçevesi oluşturulmuştur. Katılımcıların bildirimlerinden, dilbilgisi öğreniminin dilsel doğruluk, üretim ve kullanım için bir gereklilik olduğu görüşlerinin öne çıktığı görülmektedir. Katılımcılar, iletişim ve etkileşim bağlamına yerleştirilmiş bir öğretim çerçevesinde dilbilgisi öğrenmeyi istediklerini bildirmişlerdir.

Published
2014-10-01
How to Cite
PEÇENEK, Dilek. Dilbilim Eğitimi Alan Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi Öğrenimine ve Öğretimine İlişkin Görüşleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 1, n. 1, p. 93-111, oct. 2014. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/14>. Date accessed: 25 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles