Veli Toplantılarına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Çalışma
Abstract
Fenomenolojik sınıf öğretmenlerinin veli toplantılarına boyama sayfaları görüşlerini düşünmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara ili Yenimahalle ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında görev yapan ve rastlantısal olarak yapılan 94 sınıf öğretmeni yer almıştır. Söyleşide görüntülenmiş bilgi verilmiş içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları veli-öğretmen ve öğrenci boyutunda değerlendirildiğinde, sınıf öğretmenleri veli toplantılarının veliler ile iletişim kurma ve öğrencilerle ilgili birlikte kararlar alma önemli oldugunu belirtmişlerdir. Katılımcılar ayrıca topluluğunun öğrenciyi tanıma, velilerle iletişim kurma, kendini ifade etme boyutlarında öğretmenler için önemli olduğunu belirtmişlerdir. Veliler için öğrenmek eğitimi ile ilgili bilgi edinme boyutunda, öğrenci için başarı ve kişisel gelişim boyutlarında katkılar bitmiş görüş bildirmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuç bağlamında; dinleyiciler ile okul uygulamalarında etkin rol sahip öğretmen ve yöneticilere yönelik bazı öneriler.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.