Çocuk Kitaplarında Değerler: KKTC’de Örtük Program Bağlamında Bir Çalışma
Abstract
Bu çalışmanın amacı KKTC'deki devlet anaokullarında görev yapan öğretmenlerin etkinlikleri sırasında okumayı en çok tercih ettiği 225 resimli çocuk kitabının örtük program kapsamında işlediği değerleri saptamaktır. Doküman incelemesi yolu ile içerik analizi yapılan çalışmanın bulguları Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örnek durumu açısından önemli bulgulara işaret etmektedir. Alan yazında sıklıkla işlendiği belirlenen mutluluk, duyarlılık, arkadaşlık, sevgi ve toplumsal kurallara uyma gibi değerler bu çalışmada incelenen çocuk kitaplarında da sıklıkla işlenmektedir; ancak bulgulara göre, örtük olarak çocuk kitaplarında barış, saygı, özgürlük, uyum, özeleştiri ve vatanseverlik değerleri oldukça seyrek olarak işlenen değerler arasındadır. Bu bulgu, KKTC özelinde yani Kuzey Kıbrıs’ın kendine özgü siyasi ve ekonomik durumu kapsamında değerlendirildiğinde, KKTC'nin genç neslinin yetiştiği temeller bakımından oldukça düşündürücü bir bulgudur.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.