Öğretmen Adaylarının “İyi Öğretmen” Hakkındaki İnançları
Abstract
Bu araştırma öğretmen adaylarının “iyi öğretmen” kavramına ilişkin görüş ve deneyimlerine dayanarak iyi öğretmen hakkındaki inançlarını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmaya bir yükseköğretim kurumunda eğitim fakültesinde son sınıfta öğrenim gören 25 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılardan “İyi öğretmen nedir, nasıl olmalıdır?” konulu bir kompozisyon yazmaları istenmiş ve elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları üç önemli sonucu vermektedir. Birincisi, bulgular öğretmen adaylarının hizmet öncesi iyi bir öğretmeni neyin iyi yaptığına dair kendi inançlarını geliştirdiklerine dair önemli bilgiler sunmaktadır. İkincisi, araştırmada iyi öğretmenlere atfedilen kavramlarda kişilik özellikleri ön plana çıkmıştır. Üçüncüsü, bulgular katılımcıların iyi öğretmene ilişkin inançlarının yansıtıcı uygulama davranışları ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu araştırmanın sonuçları öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerine yönelik yeterliklerini değerlendirmelerine dair kapsamlı bir bakış sunmaktadır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.