Baba Katılımını Arttırmak İçin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Alternatif Fikirleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde baba katılımını arttırmaya yönelik alternatif fikirlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında odak grup görüşmesinden yararlanılmış olup, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Odak grup görüşmesinde kaydedilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul ilinde bulunan iki üniversitenin eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan 30 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarından alınan fikirler beş temada toplanmıştır. Baba katılımının artmasına yönelik oluşan bu temalar; “Basın Yayın Organları”, “Sosyal Medya”, “Formal Eğitim”, “Etkinlik Uygulama” ve “Politika Geliştirme”dir. Oluşturulan temalarla babaların ebeveyn eğitimine daha aktif katılacağı lisans öğrencileri tarafından düşünülmektedir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.