Evde Eğitim: Okul Sistemi İçin Sonun Başlangıcı mı?
Abstract
Bu çalışmada okul düzenine alternatif bir eğitim modeli olarak ortaya çıkan evde eğitim modeli incelenmektedir. Her geçen gün, birçok ülkede, yaygınlaşan ve tercih edilen bir eğitim modeli olan evde eğitim modeli yasal zemine oturdukça hem velilerin hem de akademisyenlerin dikkatlerini çekmektedir. Araştırma içerik analizi yöntemiyle yapılmış, veriler model ile ilgili yayınlar üzerinden toplanmıştır. Bu çalışma ile modelin nasıl işletildiği, tarihçesi, yaygınlaşması, veliler tarafından tercih edilme nedenleri ve modele yönelik eleştiriler incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında Türkiye’de uygulanabilirliği tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre okul ortamlarında bulunan eksikler ve güvensiz ortam evde eğitim modelinin daha çok tercih edilmesine ve hızla gelişmesine yol açmaktadır. Ancak daha önce çokça eleştirilen model Covid-19 salgını ile birlikte daha güçlü hale geldiği için gelecekte mevcut okul sistemlerinin sadece bu yönde gelişmesine neden olabilecek bir kapasiteye sahip olduğu görülmektedir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.