Okul Öncesi Dönemde Kavram Gelişiminin Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi

  • Ayşe Güler Küçükturan Başkent University
  • Füsun Eyidoğan Başkent University

Abstract

Kavram haritaları mevcut bilginin organize edilmesi ya da yeni öğrenilen bilginin kavranmasına, daha ileri öğrenmelere yardımcı olmasının yanı sıra çocukların kavram gelişimlerinin değerlendirmesi için de yararlı araçlardır. Bu araştırmada, okul öncesi dönemde çocukların kavram gelişimlerinin nasıl gerçekleştiği kavram haritaları ile hayvan kavramı kullanılarak ortaya konulmaktadır. Araştırma okulöncesi eğitim kurumuna devam eden 4 – 5 - 6 yaşlarında toplam 30 çocuk ile yürütülmüştür. Veriler çocuklara; “Hayvan nedir?”, “Bana üç tane hayvan adı söyler misin” ve “Bunların hayvan olduğunu nasıl anlarsın?” soruları sorularak elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Çocukların cevapları içerikleri bakımından incelenmiş ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler kavram haritaları şeklinde sunulmuştur. Çocukların yaşa bağlı olarak oluşan kavram haritaları karşılaştırılarak kavram gelişimlerinin nasıl gerçekleştiği ortaya konmuştur. Kavram gelişimlerinden hareket edilerek fen eğitim programlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Published
2015-01-31
How to Cite
KÜÇÜKTURAN, Ayşe Güler; EYIDOĞAN, Füsun. Okul Öncesi Dönemde Kavram Gelişiminin Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 106-114, jan. 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/28>. Date accessed: 29 mar. 2024.
Section
Makaleler / Articles