Okul Öncesi Dönemde Kavram Gelişiminin Kavram Haritaları Yoluyla Değerlendirilmesi
Abstract
Kavram haritaları mevcut bilginin organize edilmesi ya da yeni öğrenilen bilginin kavranmasına, daha ileri öğrenmelere yardımcı olmasının yanı sıra çocukların kavram gelişimlerinin değerlendirmesi için de yararlı araçlardır. Bu araştırmada, okul öncesi dönemde çocukların kavram gelişimlerinin nasıl gerçekleştiği kavram haritaları ile hayvan kavramı kullanılarak ortaya konulmaktadır. Araştırma okulöncesi eğitim kurumuna devam eden 4 – 5 - 6 yaşlarında toplam 30 çocuk ile yürütülmüştür. Veriler çocuklara; “Hayvan nedir?”, “Bana üç tane hayvan adı söyler misin” ve “Bunların hayvan olduğunu nasıl anlarsın?” soruları sorularak elde edilmiştir. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Çocukların cevapları içerikleri bakımından incelenmiş ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler kavram haritaları şeklinde sunulmuştur. Çocukların yaşa bağlı olarak oluşan kavram haritaları karşılaştırılarak kavram gelişimlerinin nasıl gerçekleştiği ortaya konmuştur. Kavram gelişimlerinden hareket edilerek fen eğitim programlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.