Akademik Dayanıklılığın Kimlik Boyutları ve Okula Bağlanma ile İlişkisi: Ortaokul Öğrencileri Üzerinden Bir İnceleme
Abstract
Akademik dayanıklılık öğrencilerin okul yaşantısını etkileyen en önemli değişkenlerden biridir. Bu çalışmada akademik dayanıklılığı etkileyebileceği düşünülen kimlik boyutlarına ve okula bağlanmaya odaklanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, kimlik gelişimi boyutları ve okula bağlanmanın bireylerin akademik dayanıklılık düzeyini anlamlı olarak yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır ilinde bir ortaokula devam eden ve araştırmaya katılımı gönüllü olarak kabul eden toplam 236 (141 kadın, 95 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla Akademik Yılmazlık Ölçeği, Utrecht Kimlik Bağlanma Ölçeği, Çocuk ve Ergenlerde Okula Bağlanma Ölçeği kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre bağlanma yapma, derinlemesine keşif ve öğretmene bağlanma akademik dayanıklılığı anlamlı olarak yordamaktadır. Bu çalışmanın sonuçları alanda çalışan okul psikolojik danışmanlara ve öğretmenlere öğrencilerin akademik sorunlarına müdahale ederken yardımcı olabilir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.