Sınıf Öğretmenlerinin FeTeMM İle İlgili Kavramsal ve Pedagojik Bilgilerinin İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin FeTeMM eğitim yaklaşımına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya Kırıkkale ilinde bulunan farklı ilkokullarda görev yapan 15 (10 K, 5 E) sınıf öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin FeTeMM eğitim yaklaşımına ait görüşlerini ortaya çıkarabilmek için, uzman görüşü alınarak ve literatürden faydalanılarak 14 adet görüşme sorusu oluşturulmuştur. FeTeMM konusunda kavramsal bilgileri ve FeTeMM ile ilgili sınıf içine yönelik sorular sorulmuştur. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerde genel olarak FeTeMM tanımı, FeTeMM uygulamaları ve FeTeMM yeterlilikleri ile ilgili sorular sorulmuştur. Uygulama sonrası görüşmeler analiz edildiğinde, öğretmenlerin FeTeMM kavramını daha önce hiç duymadıklarını söylemişlerdir. Bundan dolayı FeTeMM tanımı yapamamışlardır. Farklı FeTeMM tanımlarından biri yapıldığında ise FeTeMM eğitim yaklaşımını fen ve matematik ile iç içe olduğunu ifade etmişlerdir. FeTeMM eğitim yaklaşımını deney olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Öğremtneler, FeTeMM eğitimi yaklaşımını öğretmenlerin çok yönlü düşünmelerine katkı sağlayacağını, öğrencilerin kendine güvenme, el becerilerini geliştirme, işbirlikli çalışma, takım çalışması, liderlik vasfı, üretken olma gibi kazanımlara sahip olmalarına destek vereceğini belirtmişlerdir. Bu çalışmanın sonuçlarının FeTeMM mesleki gelişim programlarının hazırlanmasına ışık tutacağı düşünülmektedir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.