Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Sosyal Tasarımın Gerekliliğine Dair Araştırma ve Bir Ders Önerisi

  • Nazik Çelik Dumlupınar University
  • Adnan Tepecik Başkent University

Abstract

Bu araştırmanın amacı, görsel iletişim tasarımı eğitimi alanında sosyal tasarımın gerekliliğini, sosyal tasarımın görsel iletişim tasarımı eğitimi içindeki amaç ve işlevini saptamaya çalışmaktır. Araştırmanın nicel boyutunda, evreni oluşturan öğretim elemanlarının derslerinde sosyal tasarım eğitimi uygulamalarını, sorunlarını, gereksinimlerini, sosyal tasarım öğretme-öğrenme sürecinin geliştirilmesine yönelik görüş ve önerilerini belirlemek amacıyla anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, sektör uzmanları ile yapılan görüşmelerden alınan bilgilerden yararlanılmıştır. Hazırlanan anket için 2013–2014 öğretim yılı Güz Döneminde, Türkiye’deki Güzel Sanatlar Fakülteleri öğretim elemanı sayısına ilişkin çerçeve elde edilmiştir. Araştırmaya, Türkiye’deki 35 üniversitede bulunan Güzel Sanatlar Fakültesinden 270 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmanın diğer aşamasında 10 uzman ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Bulgular, araştırmaya katılan öğretim elemanları ve uzmanların büyük bir çoğunluğunun sosyal tasarım öğretiminin çok önemli ve gerekli gördüklerini göstermektedir. Öğretim elemanlarının büyük çoğunluğu grafik tasarım programında sosyal tasarımın ayrı bir ders (seçmeli) olarak yer alması gerektiğini belirtmişlerdir. Elde edilen veriler sonucunda sosyal tasarım adı altında yeni bir ders önerisi hazırlanmıştır.

Published
2015-01-31
How to Cite
ÇELIK, Nazik; TEPECIK, Adnan. Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Sosyal Tasarımın Gerekliliğine Dair Araştırma ve Bir Ders Önerisi. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 77-88, jan. 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/26>. Date accessed: 28 mar. 2024.
Section
Makaleler / Articles