Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lineer ve Lineer Olmayan Örüntüleri Genelleme Stratejileri
Abstract
Bu çalışmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının lineer ve lineer olmayan örüntüleri genelleme ve bu örüntüleri yakın orta ve uzak terimlere devam ettirme stratejilerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. 40 sınıf öğretmeni adayına lineer (doğrusal), kuadratik (karesel) ve üslü (geometrik) örüntü problemini genellemeye yönelik 3 soru sorulmuştur. Öğretmen adaylarının kullandıkları genelleme stratejileri; daha önceki yapılan araştırmalardaki genelleme stratejileri ve bu stratejilerden ortak olanları incelenerek belirlenen kavramsal çerçeveye göre sınıflandırılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, sınıf öğretmeni adaylarının kısmen lineer ve çoğunlukla lineer olmayan örüntü türlerinin genel kuralını yazmakta zorlandıkları ve genellikle belirgin stratejiyi kullandıkları görülmektedir. Örüntü türlerinde yakın terimleri bulmak için sıklıkla yinelemeli stratejiden, örüntüyü orta ve uzak terimlere devam ettirmede ise kuraldan yararlandıkları görülmüştür.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.