Öğretmen Adaylarının Erken Çocuklukta “Erken Müdahale”ye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Abstract
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar ile çalışacak olan bireylerin erken müdahale programlarının amacı ve içeriğine dair bilgi sahibi olmaları, çocuklardaki gelişimsel gerilikleri saptama, önleme ve gelişimi normal seyreden çocuğun mevcut potansiyelini en iyi şekilde ortaya çıkarma açısından büyük önem taşımaktadır. Buna ilişkin bu çalışmada, erken çocukluk alanında çalışacak bireylerin erken müdahale programlarının içeriği ve amacına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek ve ‘erken müdahale’ kapsamında ders alma değişkeni ile ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği bölümlerinde eğitimlerini sürdüren 3. ve 4. sınıf olmak üzere toplam 210 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket yoluyla toplanmış ve Betimsel İstatistik (frekans, yüzde) ve Ki-Kare Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar; erken müdahale kapsamında ders almanın erken çocuklukta erken müdahalenin içerik ve amacına ilişkin adayların farkındalık düzeyleri üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulguların nedenlerine ilişkin koşullar ve var olan durumun geliştirilmesine yönelik öneriler sonuç ve tartışma kısmında sunulmuştur.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.