Öğretmen Adaylarının Erken Çocuklukta “Erken Müdahale”ye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

  • Melike Yumuş Başkent University
  • Ebru Hasibe Tanju Başkent University

Abstract

Erken çocukluk dönemindeki çocuklar ile çalışacak olan bireylerin erken müdahale programlarının amacı ve içeriğine dair bilgi sahibi olmaları, çocuklardaki gelişimsel gerilikleri saptama, önleme ve gelişimi normal seyreden çocuğun mevcut potansiyelini en iyi şekilde ortaya çıkarma açısından büyük önem taşımaktadır. Buna ilişkin bu çalışmada, erken çocukluk alanında çalışacak bireylerin erken müdahale programlarının içeriği ve amacına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek ve ‘erken müdahale’ kapsamında ders alma değişkeni ile ilişkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini çocuk gelişimi ve okul öncesi öğretmenliği bölümlerinde eğitimlerini sürdüren 3. ve 4. sınıf olmak üzere toplam 210 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket yoluyla toplanmış ve Betimsel İstatistik (frekans, yüzde) ve Ki-Kare Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar; erken müdahale kapsamında ders almanın erken çocuklukta erken müdahalenin içerik ve amacına ilişkin adayların farkındalık düzeyleri üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulguların nedenlerine ilişkin koşullar ve var olan durumun geliştirilmesine yönelik öneriler sonuç ve tartışma kısmında sunulmuştur.

Published
2015-01-31
How to Cite
YUMUŞ, Melike; TANJU, Ebru Hasibe. Öğretmen Adaylarının Erken Çocuklukta “Erken Müdahale”ye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 68-76, jan. 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/25>. Date accessed: 25 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles