Duygulanım Düzeyinin ve Algılanan Desteğin Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Kariyer Engellerine Etkisi
Abstract
21. yüzyıl, teknolojideki ivmesel hareketlerle birlikte, bireylerin yaşamlarında birçok değişikliği beraberinde getirmiştir. Bu yüzyılda, yüzyılın gerekliliklerine uyum sağlama sorunlarına paralel olarak, okuldan işe geçiş döneminde bulunan üniversite öğrencilerinin algıladıkları engeller artabilir ve bu durumda umutsuzluk, çaresizlik, kaygı, stres gibi kafa karıştırıcı duygular geliştirebilirler. Bu öğrencilere etkili ve önleyici hizmetler sunabilmek adına, bu çalışmanın amacı, duygulanım ve algılanan sosyal destek değişkenlerinin üniversite son sınıf öğrencilerinin algıladıkları kariyer engellerini etkileyip etkilemediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırma kapsamına Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesi’nde bulunmakta olan büyük bir üniversitenin Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan toplam 269 üniversite son sınıf öğrencisi alınmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek amacıyla yapısal eşitlik modelinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarında duygulanım değişkeninin kariyer engelleri üzerindeki etkisi manidar bulunmuşken; algılanan sosyal destek değişkeninin etkisi manidar bulunmamıştır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.