Öğrencilere Göre Öğretmenlerin Sahip Olduğu Evrensel Değerler: Şehir ve Köy Okulu Örneği
Abstract
Bu çalışmada öğrencilerin gözünde öğretmenin sahip olduğu evrensel değerlerin çeşitli senaryolar yoluyla belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'nın şehir merkezinde (N=256) ve köyünde (N=48) yer alan toplam iki devlet okulunun öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin görüşlerini almak için senaryolar ve senaryolara ilişkin seçeneklerin yer aldığı bir anket kullanılmıştır. Bu senaryolar belirlenirken "Karakterin Altı Temel Yapıtaşı" sınıflamasında belirtilen "güvenilir olma, saygı, sorumluluk, adil olma, duyarlı olma, vatandaşlık" değerleri temele alınmıştır. Her bir değer kendi içerisinde çeşitli alt boyutlara ayrılmaktadır. Elde edilen bulgular incelendiğinde; köy ve şehir merkezindeki öğrencilerin büyük çoğunluğunun öğretmenlerinin duyarlı olma değeri kapsamına giren yardımsever olma davranışını yerine getireceğini düşündükleri görülmektedir. Ayrıca köy ve şehir merkezinde diğer evrensel değerlere oranla az sayıda öğrencinin öğretmenlerinin saygı değerinin alt boyutu olan “hoşgörü” davranışını gerçekleştireceğini düşünmeleri de araştırmanın dikkat çekici bulgularındandır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.