Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Stratejilerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
Abstract
Çalışmanın amacı yaratıcı yazma becerisini geliştirmek için oluşturulan stratejilerin 6. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimlerine ve yazma becerilerine etkisini değerlendirmektir. Çalışma “Ön Test - Son Test Kontrol Gruplu” deneysel desen olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Adana ili Remzi Oğuz Arık İlköğretim Okulunun 6. sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada, 6. sınıf öğrencilerinden olan deney grubuna Smith (2005)’te yaratıcı yazma becerisini geliştirmeye yönelik önerilen etkinlikler uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak Maltepe (2006) tarafından geliştirilen “Yazılı Anlatım (Kompozisyon Yazma) Süreçlerini Yaratıcı Yazma Yaklaşımı Açısından Değerlendirme Ölçeği”, ile İşeri ve Ünal (2010) tarafından geliştirilen “Yazma Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, yaratıcı yazma etkinliklerinin, öğrencilerin yazılı anlatım süreçlerini yaratıcı yazma yaklaşımı açısından değerlendirme düzeylerine geleneksel yöntemden daha çok etki sağladığı, yazma eğilimi açısından ise olumlu etki sağlamadığı görülmüştür.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.