Kavramsal Şipşak Sayılama Uygulamalarının Hesaplama Performansına Etkisi

  • Sinan Olkun TED University
  • Şeyda Özdem Ankara University

Abstract

Şipşak sayılama (subitizing), dört veya daha az nesne içeren bir çokluğun saymadan algılanabilmesidir. Bu çalışmanın amacı, şipşak sayılama becerilerini kavramsal düzeyde geliştirmek için ilkokul öğrencilerine yapılan bir uygulamanın hesaplama performanslarını etkileyip etkilemediğini incelemektir. Araştırmaya 4 okuldan 2. ve 3. sınıf düzeylerinde öğrenim görmekte olan 217 öğrenci katılmıştır. Her bir sınıf düzeyindeki öğrencilerden yarısı deney grubuna, diğer yarısı ise kontrol grubuna atanarak her gruba hesaplama performansı testi ve dağınık nokta sayılama testi ön test olarak uygulanmıştır. Ön testler uygulandıktan sonra deney grubundaki öğrencilere kavramsal şipşak sayılama becerilerini geliştirmeye yönelik uygulama yapılmıştır. Yapılan uygulama sonrasında, deney gruplarının dağınık nokta sayılama ve hesaplama performansı son test puanlarında anlamlı bir gelişme kaydedilmiş ancak bu gelişme hesaplama performansına farklı yansımıştır. Düşük başarılı grupların hesaplama performansı oldukça fazla artarken yüksek başarılı grubun hesaplama performansında herhangi bir gelişme olmamıştır. Böylece kavramsal şipşak sayılama becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama ile düşük başarılı öğrencilerin hesaplama performanslarında daha çok gelişim sağlanabileceği görülmüştür.

Published
2015-01-31
How to Cite
OLKUN, Sinan; ÖZDEM, Şeyda. Kavramsal Şipşak Sayılama Uygulamalarının Hesaplama Performansına Etkisi. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 1-9, jan. 2015. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/19>. Date accessed: 20 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles