Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Etik Tutumlarının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik etik tutumları cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı düzeyi ve uzun süre ikamet edilen yerleşim yeri değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 akademik yılında Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 94 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında "Çevreye Yönelik Etik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Bu araştırmada, ölçeğin Cronbach’s alpha değeri (.80) olarak belirlenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada, elde edilen veriler, bağımsız-t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, cinsiyet, sınıf düzeyi, en uzun süre ikamet edilen yerleşim yeri ve akademik başarı düzeyi
değişkenlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik etik tutumlarında anlamlı farklılık (p>.05) oluşturmadığı belirlenmiştir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.