Animasyon Destekli Fen Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Güneş, Dünya ve Ay Kavramları Hakkındaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Astronomiye Yönelik Tutuma Etkisi
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin Güneş, Dünya ve Ay kavramları hakkındaki kavram yanılgılarının tespit edilmesi, bu yanılgıların animasyon destekli fen öğretim yöntemi kullanılarak düzeltilmesi ve astronomiye yönelik tutumlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili merkez ilçesinde bir devlet ortaokulunda altıncı sınıfta öğrenim gören 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test tek gruplu modele uygun deneysel yöntem kullanılmıştır. Ancak araştırmanın güvenirliğini arttırmak amacıyla iki deney grubu ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Uygulama 4 hafta sürmüştür. Veriler çizimler ve açık uçlu sorulardan oluşturulan altı soruluk bir test ve astronomi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin Güneş, Dünya ve Ay kavramları hakkında kavram yanılgılarına sahip oldukları ve genellikle ilkel ve sentez modeller çizdikleri tespit edilmiştir. Tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi için kullanılan animasyonların öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını büyük ölçüde giderdiği ve çizimlerin çoğunlukla bilimsel modeller olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin astronomiye yönelik tutumlarının olumlu düzeyde geliştiği görülmektedir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.