Öğretmen Adaylarının Gözüyle Öğrenme Ortamlarının Akademik Motivasyon ve Problem Çözme Becerisine Katkısının İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının, problem çözme becerilerini ve akademik motivasyonlarını çeşitli değişkenlere bağlı olarak ve öğrenme ortamlarını akademik motivasyonları ve problem çözme becerileri açısından incelemektir. Çalışmaya, 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı bahar döneminde Ankara merkezde yer alan bir vakıf üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde bulunan Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Anabilim dallarında öğrenim gören 219, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Katılımcıların problem çözme becerileri Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Savaşır ve Şahin (1997) tarafından adapte edilen “Problem Çözme Becerisi Envanteri” ile belirlenmiştir. Akademik motivasyonlarını ortaya çıkarmak amacıyla da Vallerand ve diğ. (1992) tarafından hazırlanan ve Karataş ve Erden (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akademik Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, betimsel araştırma türlerinden tarama modelindedir. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve basit korelasyon teknikleri kullanılarak öğretmen adaylarının bölümlerine, sınıf düzeylerine ve ebeveyn eğitim durumlarına göre problem çözme becerileri ve akademik motivasyonları arasındaki farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.