Sanat Eğitiminde Kalite: Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Eğitim Programı Standartlarının Gerçekleşme Düzeyleri

  • Şeyda Eraslan Taşpınar Atatürk University
  • Adnan Tepecik Başkent University

Abstract

Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimcisi yetiştiren yükseköğretim kurumları programlarından hareketle “eğitim programının felsefe, amaç ve içeriği” ve “eğitim programında öğretme-öğrenme stratejileri” gibi ölçütlere bağlı olarak belirlenen standartların, söz konusu olan fakültelerde gerçekleşme derecesinin bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarının görüşlerine dayanarak incelenmesidir. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın çalışma grubunu on iki Eğitim Fakültesinin Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan 190 öğretim elemanı oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak kalite standartları anketi görsel sanatlar eğitimi alanına uyarlanmıştır. Verilerin analizinde madde bazında frekans ve yüzdeler ile aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Değişkenlere göre öğretim elemanlarının görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığının görülmesi amacıyla Kruskal Wallis H-Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda “eğitim programının felsefe, amaç ve içeriği” boyutundaki standartların kısmen, “öğretme-öğrenme stratejileri” boyutundaki standartların ise oldukça gerçekleştiği görülmüştür. Unvan ve çalıştıkları kurumlarda lisansüstü programlarına sahip olma değişkenlerine göre öğretim elemanlarının görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı anlaşılmıştır.

Published
2016-07-31
How to Cite
ERASLAN TAŞPINAR, Şeyda; TEPECIK, Adnan. Sanat Eğitiminde Kalite: Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Eğitim Programı Standartlarının Gerçekleşme Düzeyleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 3, n. 2, p. 169-178, july 2016. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/68>. Date accessed: 18 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles