Sanat Eğitiminde Kalite: Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre Eğitim Programı Standartlarının Gerçekleşme Düzeyleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimcisi yetiştiren yükseköğretim kurumları programlarından hareketle “eğitim programının felsefe, amaç ve içeriği” ve “eğitim programında öğretme-öğrenme stratejileri” gibi ölçütlere bağlı olarak belirlenen standartların, söz konusu olan fakültelerde gerçekleşme derecesinin bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarının görüşlerine dayanarak incelenmesidir. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın çalışma grubunu on iki Eğitim Fakültesinin Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan 190 öğretim elemanı oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak kalite standartları anketi görsel sanatlar eğitimi alanına uyarlanmıştır. Verilerin analizinde madde bazında frekans ve yüzdeler ile aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Değişkenlere göre öğretim elemanlarının görüşleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığının görülmesi amacıyla Kruskal Wallis H-Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda “eğitim programının felsefe, amaç ve içeriği” boyutundaki standartların kısmen, “öğretme-öğrenme stratejileri” boyutundaki standartların ise oldukça gerçekleştiği görülmüştür. Unvan ve çalıştıkları kurumlarda lisansüstü programlarına sahip olma değişkenlerine göre öğretim elemanlarının görüşleri arasında anlamlı bir fark olmadığı anlaşılmıştır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.