Çocuk Kitabı Seçme Kriterlerine İlişkin Okul Öncesi Eğitimcilerin Görüşleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimcilerin çocuk kitabı seçerken göz önünde bulundurdukları kriterlerin neler olduğunu belirlemektir. Bu bağlamda eğitimcilerin çocuk kitapları seçiminde dikkat ettikleri kriterler; resimli çocuk kitaplarının fiziksel ve içerik özellikleri, çocukların gelişimlerine uygunluğu ve çocuk kitabı türleri şeklinde kategorilendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel olmak üzere toplam 15 okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan 80 okul öncesi eğitimcisi oluşturmaktadır. Veriler, toplamda 24 sorudan oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak eğitimcilerin kitapların fiziksel özelliklerine ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip oldukları görülürken, kitabın kimin tarafından yazıldığı, hangi yayınevinden basıldığı konusunda gerekli ayrıntılara yeterince dikkat etmedikleri sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak eğitimcilerin kitap seçiminde eğitim düzeyinin önemli bir farklılık yarattığı görülmüştür.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.