Çocuk Kitabı Seçme Kriterlerine İlişkin Okul Öncesi Eğitimcilerin Görüşleri

  • Arzu Yükselen
  • Melike Yumuş Başkent University
  • Esra Işık

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimcilerin çocuk kitabı seçerken göz önünde bulundurdukları kriterlerin neler olduğunu belirlemektir. Bu bağlamda eğitimcilerin çocuk kitapları seçiminde dikkat ettikleri kriterler; resimli çocuk kitaplarının fiziksel ve içerik özellikleri, çocukların gelişimlerine uygunluğu ve çocuk kitabı türleri şeklinde kategorilendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel olmak üzere toplam 15 okul öncesi eğitim kurumunda görev yapan 80 okul öncesi eğitimcisi oluşturmaktadır. Veriler, toplamda 24 sorudan oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak eğitimcilerin kitapların fiziksel özelliklerine ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip oldukları görülürken, kitabın kimin tarafından yazıldığı, hangi yayınevinden basıldığı konusunda gerekli ayrıntılara yeterince dikkat etmedikleri sonucuna varılmıştır. Buna ek olarak eğitimcilerin kitap seçiminde eğitim düzeyinin önemli bir farklılık yarattığı görülmüştür.

Published
2016-07-31
How to Cite
YÜKSELEN, Arzu; YUMUŞ, Melike; IŞIK, Esra. Çocuk Kitabı Seçme Kriterlerine İlişkin Okul Öncesi Eğitimcilerin Görüşleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 3, n. 2, p. 161-168, july 2016. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/67>. Date accessed: 25 apr. 2024.
Section
Makaleler / Articles