Okulöncesi Dönemde Anne Babaların Etkileşimli Hikâye Kitabı Okumalarının Önemi

  • Sühendan Er TED University

Abstract

Okulöncesi dönemde etkileşimli hikâye kitabı okumak, çocuklara bir hikâyeyi baştan sona okumak anlamına gelmez. Aksine hikâye okuma sırasında çocuğun dikkatini hikâye kitabındaki resimlere çekmek, çocuk ile o resimler hakkında konuşmak, hikâye okurken çeşitli sorular sorarak çocuğun eleştirel düşünme gelişimini desteklemek, çocuğun analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek demektir. Etkileşimli hikâye kitabı okunmak çocukta yazı farkındalığı yaratmak ile birlikte fonolojik farkındalık yaratıp, erken okuma yazma becerilerini edinmesi anlamına gelir. Bu becerilerin yanı sıra çocuğun sosyal, duygusal, bilişsel ve dil gelişimleri olumlu yönde etkilenir. Bu kazanımlar göz önünde bulundurulduğunda etkileşimli hikâye kitabı okuma hakkında öğretmenlerin ve anne babaların gerekli donanıma sahip olmalarında yarar vardır. Öğretmenler meslekleri icabı nasıl etkileşimli kitap okuyacakları bilgisine sahiptirler. Bu çalışmada, anne babalara etkileşimli kitap okuma süreci hakkında izlemeleri gereken yolun haritası çizilmiştir. Aynı zamanda anne babaların önerilen şekilde etkileşimli hikâye okumaları ile çocuğun hangi alanlarının gelişimine katkı sağlayabilecekleri konusunda farkındalık kazanmaları amaçlanmıştır. Çalışmanın okul öncesi öğretmenlerine, anne babalara etkileşimli hikâye kitabı okuma süreçlerini aktarmada yardımcı olacağı düşülmektedir.

Author Biography

Sühendan Er, TED University

TED Universitesi
Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü
Okulöncesi Öğretmenliği

Published
2016-07-31
How to Cite
ER, Sühendan. Okulöncesi Dönemde Anne Babaların Etkileşimli Hikâye Kitabı Okumalarının Önemi. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 3, n. 2, p. 156-160, july 2016. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/66>. Date accessed: 03 july 2024.
Section
Makaleler / Articles