İlkokullardaki Destek Eğitim Odalarının Planlanması, Maliyeti ve Finansmanı
Abstract
translator
- Afrikaner
- Arnavutça - shqipe
- Arabic - العربية
- Ermenice - Հայերէն
- Azerice - azərbaycanca
- Bask Dili - euskara
- Beyaz Rusça - беларуская
- Bengalce - বাংলা
- Bulgarca - български
- Katalanca - català
- Çince - 中文(简体中文)
- Çince - 中文 (繁體中文)
- Hırvatça - hrvatski
- Çekçe - čeština
- Danca - dansk
- Hollandaca - Nederlands
- İngilizce
- Esperanto Dili - esperanto
- Estonca - eesti
- Filipin dili
- Fince - suomi
- Fransızca - français
- Galiçyaca - galego
- Gürcüce - ქართული
- Almanca - Deutsch
- Yunanca - Ελληνικά
- Gucerat dili - ગુજરાતી
- Haiti Kreolesi - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hintçe - हिन्दी
- Macarca - magyar
- İzlandaca - íslenska
- Endonezya Dili - Bahasa Indonesia
- İrlandaca - Gaeilge
- İtalyanca - italiano
- Japonca - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korece - 한국어
- Latince - Lingua Latina
- Letonca - latviešu
- Litvanyaca - lietuvių
- Makedonca - македонски
- Malayca - Bahasa Melayu
- Maltaca - Malti
- Norveççe - norsk
- Persian - فارسی
- Lehçe - polski
- Portekizce - português
- Romence - română
- Rusça - русский
- Sırpça - Српски
- Slovakça - slovenčina
- Slovence - slovenščina
- İspanyolca - español
- Svahili - Kiswahili
- İsveççe - svenska
- Tamilce - தமிழ்
- Telugu dili - తెలుగు
- Tayca - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukraynaca - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamca - Tiếng Việt
- Galce - Cymraeg
- Yidiş - יידיש
Çift tıklayın
Çevirmek için seçin
Bu araştırmanın amacı, destek eğitim odalarının planlanması ve bu konuda yaşanan sorunlar, destek eğitim odalarının okullara/milli eğitim müdürlüklerine maliyeti ve bu maliyetin nasıl finanse edildiğidir. Bu araştırma nitel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. İç içe geçmiş durum deseni çalışma için tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubuna Sinop il merkez ve ile bağlı toplam 10 okul dâhil edilmiştir. Görüşmeler okul yöneticileri, rehber öğretmen, Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticisi ve idari personeli ile yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleşmiştir. Betimsel analizle veri analizi yapılmıştır. Bulgulara göre okulların büyük çoğunluğunda destek eğitim odası yoktur. Olanlarda da gereksinim alanına uygun materyal yoktur. Öğretmen eksikliği destek eğitim odalarının açılması yönünde engeldir. Veliler konu hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. Üstün yetenekli öğrenciler destek eğitiminden yararlanmamaktadır. Destek eğitim odalarının maliyeti ile ilgili okullarda net bilgi yoktur. MEB destek eğitim odası açılacak okul sayısını belirleyip, kılavuzdaki standartları sağlamasa da fiziksel ortam ve donanımı finanse etmektedir. Okullar, gerekli materyallerin finansmanını öğretmenler, okul aile birliği ve esnaf katkılarıyla sağlamaktadır. Destek eğitim odalarının tam anlamıyla işlevsel olabilmesi için okullara bütçe oluşturulmalı, destek eğitim odası öğretmeni atanmalıdır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.