Köy Okulunda Öğrenim Gören Ortaokul Öğrencilerinin Fen Günlüğü Uygulamasına İlişkin Görüşleri
Abstract
Öz
Bu araştırmada, köy okulunda öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde, fen günlükleri kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında Ankara'nın Polatlı ilçesine bağlı bir köy ortaokulunda öğrenim gören, 5., 6. ve 7. sınıf toplam 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden 8 haftalık süre boyunca günlük tutmaları istenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin tamamına yakını fen günlüklerinin tekrar etmeyi sağlayan, pekiştirici, ders başarısını arttıran bir uygulama olduğunu söylemiş, ayrıca bu etkinlik ile çoğu öğrenci derse olan ilgi ve motivasyonlarında artış olduğunu da dile getirmiştir
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.