Liselerdeki Okul Yöneticilerinin Bakış Açısıyla Ergenlik Dönemi
Abstract
Ergenlik, insan yaşamında en hızlı ve çarpıcı değişimlerin yaşandığı gelişimsel bir dönem olma özelliği taşımaktadır. Bu açıdan okullar, ergen gelişimi üzerinde kritik role sahip olan birincil sosyalleşme ve eğitim ortamlarıdır. Bu kritik rol ise doğal olarak okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından gerçekleştirilmektedir. Buradan hareketle mevcut araştırmanın amacı, Ankara’da farklı lise türlerinde görev yapan okul yöneticilerinin ergenlere yönelik farkındalıklarını ve yaklaşımlarını irdelemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada, Ankara’nın farklı sosyo-ekonomik düzeydeki bölgelerinden 15 okul müdürü ve 23 müdür yardımcısı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçları, çalışmaya katılan okul yöneticilerinin bilimsel bilgiye dayalı bir farkındalıktan çok, gözlem ve deneyimleri çerçevesinde deneme yanılmaya dayalı bir yaklaşım geliştirdiklerine işaret etmektedir. Bu anlamda, bilimsel desteğe ihtiyaçları bulunmaktadır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.