Bilim Merkezleri için Geliştirilen Adli Tıp Atölyesi ve Öğretmen ve Eğitmenlerin Atölye Hakkında Görüşleri

  • Yasemin Özdem Yılmaz
  • Fitnat Köseoğlu
  • Nagehan Aktaş

Abstract

Bu çalışmanın amacı BİLMER projesi kapsamında bilim merkezlerinde uygulanmak üzere geliştirilen Adli Tıp Atölyesi etkinliğini tanıtmak ve bu etkinliğin uygulanması sonrasında fen bilimleri öğretmenlerinin ve bilim merkezi eğitmenlerinin etkinlik hakkındaki görüşlerini paylaşmaktır. Adli tıp atölyesi iki parça halinde karışım analizi, leke analizi, kan grubu belirlenmesi ve parmak izi etkinliklerinden oluşmaktadır. Etkinliğin uygulanmasında sorgulayıcı araştırma ve argümantasyon yöntemleri kullanılmaktadır. Etkinlik kimyasal ayrıştırma, Kastle-Meyer analizi ve kan grubunun belirlenmesi gibi biyoloji ve kimya disiplinlerinin birarada kullanıldığı disiplinlerarası bir etkinliktir. Adli tıp etkinliği BİLMER projesi kapsamında fen bilimleri eğitiminde okul ve bilim merkezi iş birliğini sağlamaya yönelik yapılan çalıştayda uygulanmıştır. Etkinlik sonrası öğretmen ve eğitmenlerin görüşleri etkinlik değerlendirme kartları ve çalıştay sonu değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmen ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin değerlendirmeleri, etkinliğin planlama ve uygulamaya yönelik davranışlar, pedagojik stratejileri öğrenme ve öğrencilerin bilimi öğrenmesindeki rolü açısından etkililiğini ortaya koymaktadır.

Published
2018-01-31
How to Cite
ÖZDEM YILMAZ, Yasemin; KÖSEOĞLU, Fitnat; AKTAŞ, Nagehan. Bilim Merkezleri için Geliştirilen Adli Tıp Atölyesi ve Öğretmen ve Eğitmenlerin Atölye Hakkında Görüşleri. Başkent University Journal of Education, [S.l.], v. 5, n. 1, p. 11-26, jan. 2018. ISSN 2148-3272. Available at: <http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/123>. Date accessed: 16 aug. 2018.
Section
Makaleler / Articles