Bilim Merkezleri için Geliştirilen Adli Tıp Atölyesi ve Öğretmen ve Eğitmenlerin Atölye Hakkında Görüşleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı BİLMER projesi kapsamında bilim merkezlerinde uygulanmak üzere geliştirilen Adli Tıp Atölyesi etkinliğini tanıtmak ve bu etkinliğin uygulanması sonrasında fen bilimleri öğretmenlerinin ve bilim merkezi eğitmenlerinin etkinlik hakkındaki görüşlerini paylaşmaktır. Adli tıp atölyesi iki parça halinde karışım analizi, leke analizi, kan grubu belirlenmesi ve parmak izi etkinliklerinden oluşmaktadır. Etkinliğin uygulanmasında sorgulayıcı araştırma ve argümantasyon yöntemleri kullanılmaktadır. Etkinlik kimyasal ayrıştırma, Kastle-Meyer analizi ve kan grubunun belirlenmesi gibi biyoloji ve kimya disiplinlerinin birarada kullanıldığı disiplinlerarası bir etkinliktir. Adli tıp etkinliği BİLMER projesi kapsamında fen bilimleri eğitiminde okul ve bilim merkezi iş birliğini sağlamaya yönelik yapılan çalıştayda uygulanmıştır. Etkinlik sonrası öğretmen ve eğitmenlerin görüşleri etkinlik değerlendirme kartları ve çalıştay sonu değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmen ve eğitmenlerin etkinliğe ilişkin değerlendirmeleri, etkinliğin planlama ve uygulamaya yönelik davranışlar, pedagojik stratejileri öğrenme ve öğrencilerin bilimi öğrenmesindeki rolü açısından etkililiğini ortaya koymaktadır.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.