Ön Lisans Düzeyinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlıkla İlgili Tutum Ve Davranışlarının Değerlendirilmesi
Abstract
Bireylerin, gelirlerini ve tasarruflarını rasyonel değerlendirmede ve finansal araç seçiminde etkili karar verebilme ve doğru bütçe yapma konusunda gerekli bilgi ve beceriyi sağlayan finansal okuryazarlık oldukça önemlidir. Günümüz dünyasında her geçen gün nüfusun hızla artması, sınırlı durumda olan doğal kaynakların giderek azalması sonucu insanların finansal bilgi düzeylerinin yükseltilmesini gerekli kılmaktadır. Bu doğrultuda finansal bilgi sahibi yapılan bireylerin tasarruf anlayışları, finansal kararları ve davranışları daha bilinçli ve ekonomik hayata katkıları ise daha etkili olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, ön lisans eğitimi alan üniversite öğrencilerinin finans okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir. Kolayda örnekleme ile belirlenen 249 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilere frekans analizi ve t-testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; meslek yüksekokullarının teknik ve sosyal programlarında okuyan öğrencilerin finansal bilgi düzeyleri öğrenim türlerine göre farklılık olduğu görülmüştür. Sosyal programlarda okuyan öğrencilerin temel olarak finansal okuryazarlıklarının teknik programlarda okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşılık finansal okuryazarlığın cinsiyet faktörü açısından anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.