Çevrimiçi Problem Temelli Öğrenme Süreçlerinin Uzman ve Akran Değerlendirmelerine Göre Karşılaştırması
Abstract
Bu çalışma, çevrimiçi öğrenme ortamında “sorgulama tipi”ne göre farklılaşan Problem temelli öğrenme etkinliklerini uzman ve akran değerlendirmesi sonuçlarına göre karşılaştırmaktadır. Bu amaçla, 2013-2014 öğretim yılı güz yarıyılında Gazi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde Eğitimde materyal tasarımı ve kullanımı dersini alan öğrencilerle 63 güne yerleştirilen ikişer saatlik altı öğrenme oturumu uygulanmıştır. Çalışmanın verileri, açık sorgulama ve yönlendirilmiş sorgulama süreciyle “Problem tabanlı öğrenme performans değerlendirme rubriği” ve “Grup arkadaşını değerlendirme formu ile toplanmıştır. Uzman değerlendirmesine göre, rubriğin tamamı açısından yönlendirilmiş sorgulama öğrenci grupları istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek değerlendirme puanı almışlardır. Rubriğin “Problemle ilgili bilinenler ve bilinmeyenler”, “Görev paylaşımı”, “Problem çözümünde işbirliği”, “Raporlaştırma” ve “Çözümün sunumu”alt bölümlerinden de yönlendirilmiş sorgulama grubu puanları istatistiksel olarak daha yüksektir. Akran değerlendirmesine göre de benzer şekilde yönlendirilmiş sorgulama grubu öğrencileri açık sorgulama grubu öğrencilerine oranla çalışma grubu arkadaşlarına istatistiksel olarak daha yüksek değerlendirme puanları vermişlerdir. Buna göre, yönlendirilmiş sorgulama grubu öğrencilerinin, açık sorgulama grubu öğrencilerine oranla daha verimli bir çalışma süreci geçirdikleri ve performanslarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılabilir.
By submitting a manuscript to BUJE, an author or all authors accept(s) following items:
- The manuscript I have submitted to BUJE for review is original and, it is not concurrently being considered for publication by any other journal(s).
- The manuscript has been written by the stated author(s) and has not been published in any format elsewhere.
- The manuscript does not violate or infringe the copyright, or other rights of any person or entity.
- The author(s) agrees to grant the following rights to BUJE:
- the right to edit and process the manuscript,
- the right to publish the manuscript in digital form on the Web and in print.