TY - JOUR AU - İlhan İyi, Tülay AU - Esen Çoban, Aysel PY - 2019 TI - Ebeveynlerin Duygu Sosyalleştirme Stratejileri ile Çocukların Davranış Problemleri Arasındaki İlişki JF - Başkent University Journal of Education; Vol 6 No 2 (2019) KW - N2 - Bu çalışmanın amacı, ebeveynlerin kullandıkları duygu sosyalleştirme stratejileri ile çocukların davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan ilişkisel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Kazan ve Çamlıdere ilçelerinde bulunan anasınıflarına devam eden 36-72 aylık 240 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Çocukların Duygularına Tepkiler Ölçeği ve Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 (SYDD-30) ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Veriler analizinde Pearson korelasyon katsayısı testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, babaların duygu sosyalleştirme stratejileri ile çocukların anksiyete-içedönüklük problemleri arasında herhangi bir ilişki bulunmazken, annelerin çocuklarının duygularına verdiği ceza tepkileri ile çocukların anksiyete-içedönüklük problemleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra annelerin ihmal tepkileri ile çocukların kızgınlık-saldırganlık problemleri arasında pozitif yönde; babaların ödül ve büyütmek tepkileri ile çocukların kızgınlık-saldırganlık problemleri arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, ebeveynlere çocuklarının duygularına karşı destekleyici, rahatlatıcı tepkiler vermeleri ve onların duygularına rehberlik ederek olumsuz duyguları ile baş etmelerine yardımcı olmaları önerilmektedir. UR - http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/187